Perito Moreno

.... in napočil je dan za uresničitev moje dolgoletne popotne želje.
Dolgo sem se pripravljal in predvsem zbiral novce, da bi se soočil z veliko gmoto ledu, ki ti v glavnem zaradi oddaljenosti dodobra načne denarnico.
Eh, ta denar me je krepko spravljal v slabo voljo: tik pred mojim prihodom so zvišali ceno prevoza z letališča, uvedli letališko takso in vstopnino v park skoraj podvojili. No, za protiutež pa je poskrbelo vreme: menda je ob ledeniku več kot 90% vseh dni sivo oblačnih ali deževnih, mene pa je pričakalo kristalno čisto nebo, brez enega samega oblačka.

Najprej z ladjico pod vznožje ledenika, a še vedno v varni razdalji (par sto m), ker se led nenehno kruši in v vodo padajo tudi ogromne gmote.
Perito Moreno je eden redkih svetovnih ledenikov, ki v nasprotju z ostalo večino raste - stara ledena gmota stalno narašča in potiska ledenik proti vodi.

S slike je težko dojeti veličino, a ko si tam samo strmiš. Povprečna višina ledu je menda 74m, tistega dela, ki se ne vidi (pod vodo) pa je še za cca. 170m.





Med opazovanjem spreminjajočih se barv, ko se je svetloba igrala z belino in modrino ledu, mi je usta raztegnilo v ogromen VAUUUUU......



Še preden sem se dodobra zavedel, da premalo fotkam, se je ladjica obrnila in odpeljala nazaj v pristan.

Na srečo pa me je čakalo še eno srečanje z ledenikom - tokrat s kopnega.
S te fotke se da že lepše rabrati mogočnost 5km široke "kocke" ledu.




Brez pretiravanja lahko zatrdim, da bi s fotoaparatom in odprtimi usti ledenik lahko opazoval še ure in ure, še sploh ker se vseskozi nekaj dogaja - pokanje ledu se sliši kot grmenje topovskih izstrelkov in že "manjši" kosi ledu, ki padejo v vodo povzročijo valove, ki se širijo daleč naokoli.

Prehitro je minilo in ostal mi je le še zadnji pogled - za spomin.





http://www.travelx.com/wp-content/uploads/2013/11/Perito-Moreno-Glacier-Map.jpg
Za lažjo predstavo in da vidite kako majhen košček ledu v sklopu 47 velikih in več kot 200 manjših ledenikov je Perito Moreno (poiščite ga levo spodaj - ob cesti, ki pelje iz El Calafateja).


Ja, vode jim zagotovo ne bo zmanjkalo.
No, edino če se razlije po ogromni, suhi stepi Patagonije...... ;)

Ni komentarjev: