Theertham

Slabo stran hindujskega praznovanja v Jaffni sem že omenil KLIK, dobra je bila pa ta, da se je nekaj dogajalo in da sem bil pri tem soudeležen.

Prizorišče dogajanja (šele pred kratkim sem izvedel, da je šlo za Theertam festival - ok, razlaga verjetno nekaj več pomeni le hindujcem) je bilo v glavnem in največjem hindujskem templju v Jaffni, v Nallu Kandaswamy kovilu.
Kovil je tamilska beseda za božje prebivališče, tempelj.



Seveda obreda nisem razumel (ga še vedno ne, ker so podatki na spletu zelo skopi, takrat pa tudi nisem spraševal, ker so bili vsi udeleženci "zelo pri stvari")





Veliko sem gledal, opazoval, nekaj pa tudi fotkal, kar mi je v množici pač uspelo.

Tole ni moje, je pa prikaz dogajanja.

Nekaj praznovanja sem ujel tudi naslednji dan - to je obredno kopanje pri templju Selvachannity Murugan (povsem na severu otoka).


Čiščenje je potekalo tudi na druge načine.

Spet obredno razbijanje kokosovih orehov. V hinduizmu to simbolizira zlom ega - trda lupina ega in ignorance je zlomljena in da prostor znanju in čistosti.

Tako pa to delajo pri severnih sosedih.

Ja, tu je bilo bistveno bolj umirjeno.


Tempelj Vallipura Aaalvar je povsem odmaknjen od glavnih prometnic, a sem bil vseeno začuden, da sem bil tam čisto sam.

Zelene, modre, rumene, vijolične.... bogove sem poprosil za srečno nadaljevanje poti in odbrzel proti jugu.

Ni komentarjev: