Sovraštvo brez meja

Nikoli nisem razumel ubijanja. Kaj je v človeku, da ubije sebi enakega - svojega soseda ali pa popolnega neznanca?

Tu okoli so bile sledi ubijanja na vsakem koraku, a šele na agdamskem pokopališču sem se zavedel neskončnosti sovraštva med sosedi, mogoče celo med nekdanjimi prijatelji.

Ko sem se doma pripravljal na pot in pregledoval Googlove zemljevide sem tik pred križiščem za Agdam videl napis Akna cemetery (Agdam je sedaj preimenovan v armensko Akno) in v mojem "road booku" se je pojavil zapis: za pokopališčem zavij desno.
Pri zavijanju pokopališča seveda nisem videl, misleč, da gre verjetno za kakšne stoletja stare in s travo preraščene grobove. Nazaj grede pa sem s ceste le opazil, da je med travo in grmovjem neverjetno veliko nekih kamnov... in sem šel pogledat.
Najprej sploh nisem vedel zakaj gre, a ko sem začel brati zbledele napise na porušenih nagrobnikih me je spreletel srh.

Armenci so poleg Agdama uničili in izropali tudi agdamsko pokopališče.
Glede na skope zapise na spletu so se nad pokopališče spravili "šele" tri ali štiri leta po zavzetju mesta - na obsežnem pokopališču nisem videl niti enega nepoškodovanega nagrobnika, niti enega groba, ki ne bi bil oskrunjen.

Ni komentarjev: