Konglor

Pred potjo sem o jami Konglor prebiral le hvalospeve, a ker sem ponavadi pri "sploh in oh" turističnih destinacijah vsaj malo zadržan, sem tudi v jamo vstopil brez posebnih pričakovanj.

Prav namerno se nisem posvetil podrobnim opisom in nisem vedel kaj me čaka, le pri nakupu vstopnice sem stisnil zobe, saj nio bilo nikogar, s katerim bi si lahko delil čoln.
Vstopnina + čoln za eno osebo je 110.000 LAK (cca. 11€), za dve osebi 120.000 in za tri 130.000

Ker skozi jamo teče reka je edini način ogleda s čolnom. Seveda gre za tipični laoški čoln - dolg, ozek in z nizkim vgrezom ter z motorjem z dolgo osjo, ki je primerna tudi za zelo plitvo vodo.

Par minut vožnje in čolnar mi je nakazal naj grem naprej peš.
V mislih sem že imel scenarij: nekaj metrov med osvetljenimi kapniki in na koncu me bo spet pobral in odpeljal nazaj. Hmmm, sila drago za laoške razmere (začuda ni dvojnih cen za tujce in domačine).


 Nič, bom pa vsaj malo užival v podzemnem svetu, ki je bil tokrat manj kičasto osvetljen.

Potem pa presenečenje. Nisva se peljala nazaj, ampak naprej, naprej in naprej in naprej....
V popolni temi. Ok, čolnar je imel močno svetilko s katero je navigaral po rečnih ovinkih, jaz sem pa s svojo malo svetilko opazoval ogromen predor, ki ga je skozi leta (verjetno kak milijon, dva ali tri) naredila reka.

Eno uro traja, da s čolnom prideš na drugo stran skoraj 8km dolge jame; vmes je bilo treba premagati tudi manjše brzice in 2x sestopiti v toplo vodo zaradi prenizkega vodostaja.
Kapnikov je bolj za vzorec (spet primerjam z našimi jamami) in o kakšni posebni lepoti bi težko govoril, a doživetje je pa nepozabno. Kilometri in kilometri ovinkaste vožnje v temi, ko na trenutke s sojem svetilke komaj dosežeš strop, drugje pa imaš občutek, da bi se stropa lahko celo dotaknil.
Res nekaj posebnega in super doživetje.

Človeško oko je še vedno bolj prilagodljivo kot senzor fotoaparata - bistveno več sem videl, kot je zajeto na posnetku.

Za lažjo predstavo pa edini predel, ki je razsvetljen.

Ni komentarjev: